TUIASI este printre primele instituții de învățământ superior de profil tehnic din țară și se încadrează în categoria universităților de cercetare avansată și educație. De mai bine de două secole, de pe băncile universității noastre au plecat specialiști în domeniile ingineriei electrice, electronicii, construcțiilor, calculatoarelor, arhitecturii, hidrotehnicii, textilelor, mecanicii sau chimiei, dar și în ale cercetării, presei, economiei sau politicii.
Studiile universitare de doctorat reprezintă ciclul superior de studii care dezvoltă resursa umană competentă în realizarea cercetării științifice, capabilă de inserție pe piața muncii înalt calificate. Admiterea se realizează pe bază de concurs pe domenii de doctorat şi pe poziţiile vacante ale fiecărui conducător de doctorat, fiecare poziţie având alocată o temă de cercetare.
Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic este infiintat din anul 2000 si functioneaza conform Ordinului M.E.C, nr. 3404 din 21.03.2002. Sediul nostru se afla in cladirea facultatii de Inginerie Chimica, la etajele III, IV si V, dispunand de o suprafata de peste 500 mp. Aici se regasesc sediul administrativ, o sala de curs modernizata, un laborator metodic informatizat, un cabinet de consiliere, un cabinet de creativitate si 4 cabinete didactice.
Beneficiari ai programelor oferite de DPPD-UTI sunt: studentii celor 11 facultati ale universitatii, personalul didactic si de conducere din învatamântul preuniversitar si superior, absolventi ai învatamântului superior, personalul si absolventii institutiilor de formare.
Admiterea studentilor sau a altor categorii de beneficiari la programul de profesionalizare pentru cariera didactica se face pe baza unui interviu prin care se urmareste evitarea profesionalizarii persoanelor cu incompatibilitati fizice cu rolul didactic, în special ale celor cu defecte cronice de vorbire.
Centru suport pentru proiecte de cercetare-dezvoltare internaționale în domeniul tehnologiilor noi și emergente în cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași.
Revista constituie o oportunitate pentru schimbul de idei şi legarea unor punţi de colaborare între cadre didactice, cercetători, doctoranzi, specialişti în diferite domenii care abordează direcţiile de studiu menţionate.
De la înfiinţare, Editura Politehnium şi-a dedicat activitatea promovării editoriale a unor domenii ale ştiinţei, cu precădere ale ştiinţelor tehnice, faţă de care majoritatea editurilor româneşti sau arătat mai puţin receptive.
Stimularea activității de cercetare se adresează cadrelor didactice și cercetătorilor din Universitățile ARUT. Prin acest program fiecare Universitate va acorda câte un grant, pe fiecare domeniu de specializare științifică, în condițiile stabilite prin pachetul de informații.
Candidatul are posibilitatea să se înscrie, cu o singură taxă și un singur dosar, la specializările de la trei facultăți ale Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași, în ordinea preferințelor, urmând ca, în funcție de media de admitere și de opțiuni, să fie declarat admis la una dintre acestea. Pentru a se înscrie la mai mult de trei facultăți, candidatul va plăti o taxă suplimentară.
Candidatul are posibilitatea să se înscrie, cu o singură taxă și un singur dosar, la mai multe facultăți ale Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași, în ordinea preferințelor, urmând ca, în funcție de media de admitere și de opțiuni, să fie declarat admis la una dintre acestea.
Concursul de admitere pentru studiile de doctorat se organizează de regulă în luna septembrie și are două probe: un examen de competență lingvistică organizat la Catedra de Limbi Străine de la TUIASI și un colocviu pe baza unei tematici și bibliografii anunțate din timp în fața unei comisii formate din specialiști.
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Serviciului Intern de Prevenire, Protecţie şi Situaţii de Urgenţă – REG.14 – aprobat la data de 16.06.2017, ediția 1, revizia 0
Regulamentul de organizare și funcționare a compartimentului de audit public intern REG.35, aprobat în ședința Senatului din data de 29.05.2020, ediția 2, revizia 0
F2 Cerere de înscriere la concursul de admitere aplicabilă candidaţilor cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene
F2 Cerere de înscriere la concursul de admitere aplicabilă candidaţilor cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene
Procedura de organizare și desfășurare a admiterii la studii universitare de licenţă și masterat pentru românii de pretutindeni – PO.DID.07, aprobat la data de 14.07.2018, ediția 1, revizia 0
Anexa nr. 1 – Formular „Cerere de înscriere la concursul pentru acordarea gradației de merit”
Anexa nr. 2 – Formular „Raport de autoevaluare pentru gradaţie de merit”
Anexa nr. 3 – Model de „Declaraţie pe propria răspundere”
Anexa nr. 4 – Formular „Apreciere sintetică asupra candidatului”
Anexa nr. 5 – Formular „Clasamentul candidaților care au depus dosar în vederea acordării gradaţiei de merit”
Anexa nr. 6 – Formular „Clasamentul final al candidaților care au depus dosar în vederea acordării gradaţiei de merit, după soluționarea contestațiilor”
PO.DID.12 – A1.1 – Standardele universităţii de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de asistent universitar angajat pe perioadă nedeterminată
PO.DID.12 – A1.2 – Standardele minimale ale universităţii de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de lector universitar/ şef de lucrări
PO.DID.12 – A1.3 – Standardele minimale naţionale de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de conferenţiar universitar şi de profesor universitar
PO.DID.12 – A1.4 – Standardele minimale ale universităţii de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de conferenţiar universitar
PO.DID.12 – A1.5 – Standardele minimale ale universităţii de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de profesor universitar
PO.DID.12 – A2.1 – Conţinutul dosarului de concurs constituit de candidatul la postul de asistent universitar
PO.DID.12 – A2.2 – Conţinutul dosarului de concurs constituit de candidatul la postul de lector universitar/ şef de lucrări
PO.DID.12 – A2.3 – Conţinutul dosarului de concurs constituit de candidatul la postul de conferenţiar universitar
PO.DID.12 – A2.4 – Conţinutul dosarului de concurs constituit de candidatul la postul de profesor universitar
PO.DID.12 – A3 – Modalitatea de calcul a numărului de puncte
PO.DID.12 – F5.1 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor universităţii de prezentare la concurs pentru postul de asistent
PO.DID.12 – F5.2 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor universităţii de prezentare la concurs pentru postul de şef de lucrări universitar/ lector universitar
PO.DID.12 – F5.3.1 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale naţionale de prezentare la concurs pentru postul de conferenţiar universitar
PO.DID.12 – F5.3.2 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale ale universităţii de prezentare la concurs pentru postul de conferenţiar universitar
PO.DID.12 – F5.4.1 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale naţionale de prezentare la concurs pentru postul de profesor universitar
PO.DID.12 – F5.4.2 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale ale universităţii de prezentare la concurs pentru postul de profesor universitar
PO.DID.12 – F6 – Declaraţie pe propria răspundere a candidatului privind situaţiile de incompatibilitate
Anexa PO.DID.15 – A1 Schema logică privind procedura de iniţiere, aprobare, monitorizare şi evaluare periodică a programelor de studii universitare de licenţă şi de masterat
Anexa nr. 2 – Situaţia încadrării în finanţarea instituţională;
Anexa nr. 3 – Constatarea conformităţii între Statul de funcţii pe facultate aprobat şi Statele de funcţii ale departamentelor cărora li s-au repartizat posturi didactice și de cercetare sau fracţiuni de posturi didactice;
Anexa nr. 4.1 – State de funcţii de personal didactic;
Anexa nr. 4.2 – State de funcţii de personal de cercetare;
Anexa nr. 5 – Situaţia sintetică (Facultate/Departament) a posturilor didactice și de cercetare ocupate şi vacante;
Anexa nr. 6.1 – Fişa individuală a activităților desfășurate, corespunzătoare postului didactic și de cercetare ocupat;
Anexa nr. 6.2 – Lista activităților și coeficienții de transformare stabilite în cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași pentru personalul didactic și de cercetare;
Anexa nr. 7 – Situaţia posturilor didactice vacante, temporar vacante şi rezervate şi modul de acoperire a acestora prin plata cu ora;
Anexa nr. 8 – Formaţii de studiu – anul universitar 2023 – 2024.
Proceduri operaționale pentru Prorectoratul Cercetare, Dezvoltare și Inovare – Direcția Management și Monitorizare Proiecte
Procedura privind salarizarea membrilor echipei de proiect în cadrul contractelor cu finanţare naţională şi internaţională – PO.DMMP.01 – aprobat la data de 20.01.2017, ediția 1, revizia 0
F5 – Acordul de negociere privind stabilirea valorii de transfer a rezultatelor cercetării şi a celorlalte aspecte privind Contractul de Transfer Tehnologic
F6 – Contractul cadru de Transfer Tehnologic /Contract de tip Cesiune definitivă, totală și cu titlu oneros
Metodologie de desfăşurare a concursului pentru funcţia de Director al Consiliului pentru Studiile Universitare de Doctorat (CSUD) de la IOSUD – Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi, aprobată la data de 17.04.2024, ediția 2 revizia 0
1. Tabelul nr. 1. Plan de învățământ pentru programul de formare psihopedagogică
2. Tabelul nr. 2a. Plan de învățământ pentru programul de formare psihopedagogică de 30 de credite pentru nivelul I (iniţial) de certificare pentru profesia didactică – monospecializare
3. Tabelul r. 2b. Plan de învățământ pentru programul de formare psihopedagogică de 30 de credite pentru nivelul I (iniţial) de certificare pentru profesia didactică – dublă specializare
4. Tabelul nr. 3. Plan de învățământ pentru programul de formare psihopedagogică de 30 de credite de extensie pentru nivelul II (aprofundare) de certificare pentru profesia didactică – absolvenţi de programe de master în domeniul diplomei de licenţă
Anexa nr. 1-PO – Contract individual de muncă pentru activități didactice în regim plata cu ora, pe durată determinată, cu timp parțial de lucru
Anexa nr. 1-PO bilingv – Contract individual de muncă pentru activități didactice în regim plata cu ora, pe durată determinată, cu timp parțial de lucru – bilingv română-engleză (numai pentru cetățenii străini)
Anexa nr. 2-PO – Act adițional la contractul individual de muncă
Anexa nr. 3-PO – Fişa postului didactic rezervat, vacant sau temporar vacant
Anexa nr. 4-PO – Contract individual de muncă pentru activitățile membrilor din cadrul comisiilor de susținere a tezelor de doctorat
Anexa nr. 4-PO bilingv – Contract individual de muncă pentru activitățile membrilor din cadrul comisiilor de susținere a tezelor de doctorat – bilingv română-engleză (numai pentru cetățenii străini)
Anexa nr. 5-PO – Contract individual de muncă pentru activitățile membrilor din cadrul comisiilor de grad didactic I, învățământ preuniversitar
Anexa nr. 6-PO – Contract individual de muncă pentru activitățile membrilor din cadrul comisiilor de admitere (personal didactic)
Anexa nr. 6-PO – Contract individual de muncă pentru activitățile membrilor din cadrul comisiilor de admitere (personal didactic auxiliar)
Anexa nr. 7-PO – Situația posturilor rezervate, vacante sau temporar vacante și modul de acoperire prin plata cu ora, semestrul I/ semestrul II, anul universitar 2024-2025, din care orele fizice de activităţi aplicative (exclusiv, lucrări și proiecte) desfăşurate în condiţii de muncă periculoase şi vătămătoare conform buletinelor de determinare prin expertizare emise de Direcţia de Sănătate Publică Iaşi
Anexa nr. 8a-PO – Fișa de pontaj pentru luna_anul_ privind Situația posturilor rezervate, vacante sau temporar vacante și modul de acoperire prin plata cu ora (conform Capitolul II), din finanțarea de bază sau venituri. Fișa de pontaj se va întocmi distinct pentru personalul didactic titular angajat, respectiv pentru personalul didactic asociat angajat, în ordinea alfabetică a acestuia, din care orele fizice de activităţi aplicative desfăşurate în condiţii de muncă periculoase şi vătămătoare conform buletinelor de determinare prin expertizare emise de Direcţia de Sănătate Publică Iaşi
Anexa nr. 8b-PO – Fișa de pontaj pentru activitățile desfășurate în cadrul comisiei de susţinere a tezei de doctorat
Anexa nr. 8c-PO – Fișa de pontaj pentru activitățile desfășurate în cadrul comisiei de susținere grad didactic I, preuniversitar
Anexa nr. 8d-PO – Fișa de pontaj pentru activitățile desfășurate în cadrul comisiei de admitere de către personalul didactic și didactic auxiliar
Anexa nr. 8e-PO – Fișa cumulativă a orelor desfășurate în afara normei de bază
Anexa nr. 9-PO – Declarația pe proprie răspundere a personalului didactic asociat ca excepţie de la prevederile OG 16_2022, la solicitarea Direcţiei Resurse Umane – Serviciul salarizare, doar în situaţia în care venitul salarial brut din luna de referinţă este mai mic decât salariul minim brut pe ţară
Anexa nr. 10-PO – Declaraţie lunară personal didactic asociat privind realizarea venitului din salarii de la mai mulţi angajatori peste nivelul salariului minim brut pe ţară conform prevederilor OG nr. 16/2022, la solicitarea Direcţiei Resurse Umane – Serviciul salarizare, doar în situaţia în care venitul salarial brut din luna de referinţă este mai mic decât salariul minim brut pe ţară
Anexa nr. 6.1 – DRU.07 – Anexa la contractul individual de muncă privind atribuțiile și responsabilitățile referitoare la securitatea și sănătatea în muncă, funcții de conducere didactică/didactic auxiliară/de coordonare
Anexa nr. 6.2 – DRU.07 – Anexa la contractul individual de muncă privind atribuțiile și responsabilitățile referitoare la securitatea și sănătatea în muncă, funcții didactice
Anexa nr. 6.3 – DRU.07 – Anexa la contractul individual de muncă privind atribuțiile și responsabilitățile referitoare la securitatea și sănătatea în muncă, funcții didactic auxiliare și administrative (nedidactice) de execuție
Anexa nr. 1 – Criterii de evaluare a performanţelor profesionale individuale
Anexa nr. 2a – Raport de evaluare a performanţelor profesionale individuale pentru personalul care deține funcții didactic auxiliare de conducere/coordonare
Anexa nr. 2b – Raport de evaluare a performanţelor profesionale individuale pentru funcții de execuție didactic auxilare și administrative (nedidactice)
Anexa nr. 1 – Condiţiile minime privind nivelul studiilor şi vechimea în specialitate pentru ocuparea unei funcţii de conducere pentru funcţiile didactic auxiliare în cadrul TUIASI
Anexa nr. 2 – Referat scoatere post vacant la concurs
Procedura privind lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor din cadrul Direcţiei Servicii Studenţeşti – PO.DSS.02, aprobat la data de 16.06.2017, ediția 1, revizia 0
Urmărirea încasărilor şi cheltuielilor la cămine, stabilirea tarifelor de cazare lunare – UTI.POS.04, ediția 1, revizia 0
Anexa 1 – Documentaţia de calificare pentru închirierea unui spaţiu/teren temporar disponibil, prin aplicarea procedurii de licitaţie publică deschisă cu strigare pentru atribuirea unui contract de închiriere
Procedura privind supravegherea instalaţiilor/ echipamentelor şi a personalului deservent ce intră sub incidenţa ISCIR, de către RSVTI – TUIASI.POS.21, aprobat la data de 14.06.2016, ediția 1, revizia 0
Serviciul intern de prevenire, protecție și situații de urgență – IP-SIPPSU – instrucțiuni aprobate pe 14.06.2016
Instrucţiuni proprii privind pregătirea şi instruirea personalului în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă IP-SSM 01
Instrucţiuni proprii privind comunicarea şi măsuri de prim ajutor în caz de accident IP-SSM 02
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind măsuri organizatorice pentru protecţia angajaţilor care lucrează în microclimat cald sau rece sau la temperaturi extreme IP-SSM 03
Instrucţiuni proprii privind acordarea echipamentului individual de protecţie (eip) IP-SSM 04
Instrucţiuni proprii privind autorizarea internă a electricienilor din punct de vedere al cerinţelor de securitate în muncă IP-SSM 05
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru exploatare, întreţinerea şi repararea instalaţiilor electrice de utilizare a energiei electrice în medii normale IP-SSM 06
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru executarea lucrărilor în instalaţiile de utilizare a energiei electrice în medii normale de către personalul delegat IP-SSM 07
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activitatea de transporturi rutiere, întretinerea si repararea autovehiculelor, siguranţa circulaţiei IP-SSM 08
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare IP-SSM 09
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru executarea lucrărilor la înălţime IP-SSM 10
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind transportul, manipularea şi depozitarea materialelor prin purtare şi cu mijloace nemecanizate IP-SSM 11
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind prelucrările prin aşchiere IP-SSM 12
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru executarea lucrărilor de zidărie IP-SSM 13
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru executarea lucrărilor la instalaţiile sanitare IP-SSM 14
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind măsuri de securitatea muncii în cantină IP-SSM 15
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă la utilizarea uneltelor de mână IP-SSM 16
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru semnalizarea de securitate şi/sau de sănătate la locul de muncă IP-SSM 17
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind activităţile desfăşurate in laboratoarele de analize chimice IP-SSM 18
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activităţile desfăşurate în atelierul rotaprint IP-SSM 19
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind activităţile desfăşurate pentru deratizare, dezinfecţie şi dezinsecţie IP-SSM 20
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind desfăşurarea activităţilor didactice IP-SSM 21
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind sudarea şi tăierea metalelor IP-SSM 22
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru depozitarea, transportul şi utilizarea tuburilor (buteliilor) conţinând gaze lichefiate, comprimate sau dizolvate IP-SSM 23
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activităţi de prelucrare a lemnului (atelier tâmplărie) IP-SSM 25
Instrucţiuni proprii de securitate în muncă pentru exploatarea centralelor termice IP-SSM 26
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru desfăşurarea activităţilor de întreţinere a spaţiilor verzi IP-SSM 27
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activităţi desfăşurate de lucrători angajaţi pe funcţia de portar, paznic, şef formaţie pază IP-SSM 28
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind desfăşurarea activităţilor de efectuare a curăţeniei cu personal propriu IP-SSM 29
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activităţi de birou IP-SSM 30
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activităţi desfăşurate în săli de cursuri, aule, amfiteatre, biblioteci, arhive IP-SSM 31
Citirea aparaturii de măsurare, întocmirea bilanţurilor tehnice şi facturarea energiei electrice, energiei termice şi a apei potabile – PO.TEH.01, aprobat la data de 08.06.2018, ediția 2, revizia 0
Proceduri operaționale – Serviciul de Pază
Procedura de aplicare a consemnului general și particular al posturilor de pază din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași – PO.PAZA.01, aprobat la data de 14.02.2019
Anexa GHID.02 – A1 Criterii, standarde şi indicatorii de performanţă de evaluare pentru obţinerea acreditării unui program de studii universitare de masterat
Anexa GHID.02 – A2 Centralizatorul indicatorilor privind programele de studii universitare de masterat
Anexa GHID.02 – A3 Tabel centralizator termene activități de evaluare periodică domenii de masterat
TUIASI este printre primele instituții de învățămînt superior de profil tehnic din țară și se încadrează în categoria universităților de cercetare avansată și educație.