Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) a înființat, din ianuarie 2022, primul program postdoctoral de cercetare avansată care are titulatura „Performanță și excelență în cercetarea postdoctorală – 2022”. Inițiativa vine după ce în data de 16 iulie 2021 la Politehnica ieșeană a fost introdusă în premieră Procedura privind organizarea și desfășurarea studiilor doctorale de cercetare avansată.
Programul a fost înființat la propunerea Consiliului Studiilor Universitare de Doctorat (CSUD), iar procesul de selecție a candidaților, cercetători postodoctorali, se va realiza prin concurs. Aceștia sunt grupul țintă al programului postdoctoral de cercetare avansată din cadrul IOSUD-TUIASI, procedura privind organizarea concursului putând fi consultată la linkul următor.
„Grupul țintă din cadrul programului este format din maximum 26 de cercetători postdoctorali, câte două locuri alocate fiecărui domeniu de doctorat din TUIASI, şi este format din tineri cercetători care au obţinut o diplomă de doctor în ştiinţe cu cel mult 5 ani înainte de depunerea dosarului de concurs în programul postdoctoral, care intenţionează să îşi perfecţioneze activitatea de cercetare într-un program postdoctoral pentru valorificarea / continuarea cercetării doctorale şi care dețin o relație contractuală de muncă cu TUIASI, după obţinerea titlului de doctor”
a declarat prof. univ. dr. ing. Alina Adriana Minea, director al CSUD
Accesarea programului instituţional postdoctoral constituie o primă condiţie obligatorie pentru candidaţii interesaţi să se înscrie la concursul pentru selecţia grupului țintă din cadrul proiectelor de dezvoltare a resurselor umane, tip POCU sau alte proiecte cu finanţare naţională sau internaţională. Mai multe detalii la linkul următor.
Având în vedere noutatea programului şi finanţările disponibile pentru acest program, CSUD, împreună cu Prorectoratul Ştiinţific vor realiza două sesiuni de informare. Prima sesiune va avea loc, împreună cu lansarea programului, pe data de 18 aprilie 2022, ora 14.00, în Amfiteatrul „Nicolae Otin”, din clădirea Rectorat, aflat la parter. A doua sesiune de informare va avea loc în perioada 2 – 7 mai şi va fi în sistem online, detaliile de conectare urmând a fi anunțate ulterior. Mai multe detalii despre acest program la linkul următor.